mungkinkah yang terbang itu apa yang kita impikan? atau yang pipih itu adalah yang kita harapkan? pernahkah kau fikirkan bagaimana harus kau wujudkan? bukan khilaf kita,tapi kadangkala hati kita tak nampak apa itu kebesaran...

20 Ogo 2011

Dicatat oleh ghozi

Ya Allah ya tuhanku... Ampunilah dosa-dosaku.. Rahmatilah aku.. Berikan aku pedoman hidup..
berikan aku kekuatan agar aku dapat berikan yang terbaik dalam kehidupanku.. Sesungguhnya kau maha
mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.. Dan aku yakin, aku sangat yakin hanya engkau tahu apa yang terbaik untukku.. Wahai yang maha pemurah.. Aku letakkan segalanya hanya pada engkau Ya Allah..

Ya Hayyul Ya Qayyum.. Engkau tahu apa yang ada dalam hatiku.. Aku menginginkan dia menjadi sebahagian dari hidupku.. Ya Allah.. Andai dia jodohku, engkau dekatlah hatinya dengan hatiku.. Hindarilah kami dari kemurkaanmu.. Dari hasutan Syaitan dan nafsu yang sering memakan diriku.. Ya Allah.. Andai engkau berikannya untukku.. Akan tunaikan nazarku terhadapmu..

Ya Mattin Ya Qowiy.. Berikanlah aku semangat yang kuat.. Perbaharuilah azamku di setiap detik dan waktuku agar aku dapat pertahankan hatiku dari sebarang kekhianatan.. Dari sebarang kezaliman.. Ya Allah.. Hanya engkau tempat aku berlindung dan hanya engkau jualah tempat aku memohon pertolongan.. Ya Allah,engkau bukakanlah hatinya agar dia mampu menerimaku dengan seadanya.. Dan perbaharuilah hatinya agar segar jiwanya dalam membentuk insan yang solehah..

Ya Sami' Ya Kadir.. Andai dia bukan milikku, engkau senangkanlah hatiku agar dapat terima segala ketentuanmu.. Sesungguhnya aku insan yang lemah.. Aku memerlukan pertolongan darimu.. Hanya engkau mampu membantuku.. Ya Allah.. Engkau gantikanlah yang hilang dan tumbuhkanlah yang patah.. Andai dia tidak lagi mampu menerimaku.. Engkau luaskanlah hempitan yang membelenggu hidupku ini.. Ya Allah.. Berikanlah aku buah fikiran yang tinggi.. Agar aku dapat tempuhi dugaanmu..

Ya Allah.. aku mohon agar di perkenankan dan di terima permohonanku.. Sesungguhnya engkau maha memahami akan setiap hamba-hambamu.. amin..


0 ulasan:

Catat Ulasan

yesss!!! that's right!! do it well!!